وبلاگ

مخزن آب طبرستان

نکات اصلی نصب مخزن آب و نگهداری آن

نکات اصلی نصب مخزن آب و نگهداری آن

برای نصب مخزن آب در ساختمان ها، بهترین مکان پشت بام و موتورخانه است. این دو مکان را باید مکان های اصلی برای نصب مخزن به شمار آوریم. اما برخی عوامل وجود دارند که منجر می شوند تا شما تعیین کنید بهترین محل برای نصب کردن مخزن آب کجا است. اگر با مشکل قطعی برق ساختمان مواجه هستید، بهتر است حتما مخزن آب را در قسمت پشت بام ساختمان نصب کنید.

با این کار شما می توانید با کمک نیروی گرانش در زمان قطع برق نیز از مخزن آب بر روی پشت بام ساختمان استفاده کنید. در غیر این صورت بهتر آن است که مخزن آب را در پارکینگ یا موتورخانه نگهداری نمایید. لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که نصب مخزن آب در هر مکانی که تمایل دارید، باید از قبل مورد بررسی قرار گیرد. پس از آن شما می توانید با اطمینان بالایی اقدام به نصب و نگهداری مخزن آب در محل مورد نظر نمایید.

انواع مخازن آب

نکات مهم برای نصب مخازن آب در پشت بام 

همانطور که پیش از این اشاره نمودیم، یکی از اصلی ترین مکان ها برای نصب کردن مخازن آب، پشت بام های ساختمان هستند. پیش از آن که بخواهید اقدام به نصب مخزن در این قسمت از ساختمان ها نمایید، لازم است ابتدا وزن مخزن آبی که قرار است بر روی پشت بام ساختمان قرار گیرد را مورد بررسی قرار دهید.

  • قدرت تحمل پذیری وزن مخزن آب

لازم است بدانید آیا پشت بام قادر به تحمل وزن مخزن آب است یا خیر. در حالت کلی ساختمان ها به گونه ای ساخته می شوند که قادر باشند در برابر بارش برف و سنگینی آن مقاومت داشته باشند. از این رو هر متر مربع پشت بام قادر است فشاری معادل 300 تا 500 کیلوگرم را تحمل کند.

با یک بررسی ساده می توان متوجه شد که این پشت بام ساختمان ها قادر است فشار چند لیتر آب را پس از نصب مخزن آب تحمل کند. البته برای این که بتوان میزان فشار مخزن آب نصب شده بر روی پشت بام را پخش کرد، تنها کافیست از شاسی کشی فلزی استفاده کرد. علاوه بر آن می توان با استفاده از ستون در زیر مخزن، از کاهش فشار آن بر روی پشت بام جلوگیری کرد.

نصب مخزن آب

  • بررسی میزان فشار آب در ساعات پرمصرف مخزن

اصولا در بیشتر مواقع فشار آب شبکه شهری به میزان قابل توجهی کم است. از این رو مخزن آب قادر نخواهد بود به میزان کافی اقدام به آبگیری نماید. برای این نوع مناطق نصب مخزن آب در پشت بام انتخاب مناسبی نخواهد بود. بهتر است مخزن آب در طبقات پایین تر ساختمان نصب شود.

در صورتی که تنها فضای در دسترس برای نصب کردن مخزن آب پشت بام باشد، می توان با استفاده از افزایش حجم ذخیره آب، مشکل کم آبی مخزن را برطرف کرد. مثلا می توان به ازای هر نفر، 100 لیتر آب در مخزن ذخیره نموده و در پشت بام نگهداری کرد.

به طور کلی توجه به این موارد منجر می شود تا افراد با دقت بیشتری اقدام به انتخاب یکی از نمونه مخازن آب نمایند. سپس از آن در بهترین محل برای نصب استفاده کنند.

آشنایی با انواع مخزن آب

مخازن آب که امروزه به عنوان یکی از تجهیزات مهم در شهرهای بزرگ به شمار می رود، دارای انواع متنوعی هستند. از جمله انواع مخزن آب باید به موارد زیر اشاره کنیم:

از نمونه مخازن آب پرکاربرد در کشور باید به مخازن قیفی اشاره کنیم. این مخازن که در حجم هایی معادل 250 تا 10000 لیتر تولید می شوند، بهترین انتخاب برای حمل آب شرب و غیرشرب هستند. به طور کلی این نوع مخازن با بالاترین کیفیت تولید و به بازار عرضه می شوند. می توان با استفاده از آنها با سرعت بیشتری اقدام به تخلیه آب داخل آن نمود.

خرید مخزن آب

  • مخزن های مکعبی:

این نمونه از مخازن آب، بسیار پرکاربرد هستند و از ابعاد و اندازه های مشخصی برخورداراند. اصولا این نوع مخازن آب را در محیط های کوچک یا کنار دیوار نصب می کنند. لازم است بدانید که به این نوع مخازن، مخازن آّ دیواری نیز گفته می شود. مخازن مکعبی خود دارای تنوع بالایی بوده و می توان آنها را از 200 لیتر تا 2000 لیتر از بازار تهیه و مورد استفاده قرار داد.

این نوع مخازن اصولا دارای دیواره های عایق بوده و به لایه فوم مجهز هستند. از این رو دارای استحکام بالایی بوده و می توان از آنها در محیط های مختلف و برای مدت زمان طولانی استفاده کرد.

  • مخزن های نیسانی:

این مخازن همانطور که از نامشان مشخص است، پشت نیسان نصب می شوند. قابلیت حمل آسانی دارند و کاملا بهداشتی هستند. میزان ظرفیت آنها بین 2000 تا 2500 لیتر است. با این حال باید آنها را از نمونه مخازن پر کاربرد در کشور به شمار آوریم.

  • مخزن های افقی:

از جمله پرفروش ترین نمونه های مخزن آب باید به مخازن افقی اشاره کنیم. این مخازن حالت خوابیده دارند و در ظرفیت هایی معادل 50 تا 10 هزار لیتری تولید می شوند. نصب مخزن آب افقی بسیار آسان بوده و کاربرد فوق العاده بالایی دارد. می توان این مخازن را برای مدت زمان طولانی نگهداری کرده و مورد استفاده قرار داد.

  • مخزن های زیر پله:

این مدل از مخازن آب نیز همانطور که از نامشان مشخص است، قابل نصب در زیر پله هستند. ظرفیت آن بین 500 تا 1500 لیتر بوده و از طراحی خاصی نیز برخوردار هستند. مقاومت بالای این مدل از مخازن منجر شده است تا افراد زیادی تمایل به استفاده از این مخازن داشته باشند.

 

نصب مخزن آب زیر پله

  • مخزن های عمودی:

از مخازن عمودی باید به عنوان بهترین نوع مخازن آب یاد کنیم. نصب مخزن آب عمودی در ساختمان ها، کاربرد فوق العاده زیادی دارد. از این مخازن هم می توان برای ساختمان های تجاری و هم ساختمان ها مسکونی استفاده کرد. علاوه بر آن مقرون به صرفه بوده و هیچ محدودیتی برای استفاده ندارند. میزان ظرفیت آنها بین 5000 تا 10000 لیتر است. به همین دلیل پرکاربرد هستند.

نکات اصلی برای نصب مخزن آب 

پیش از آنکه اقدام به نصب کردن مخازن آب نمایید، لازم است نکات اصلی نصب مخزن آب را در نظر بگیرید. این مخازن را نباید به هیچ عنوان در نزدیکی گرمای بیش از حد یا در نزدیکی شعله های آتش نصب کنید. علاوه بر آن باید مراقب باشید در زمان نصب مخزن، هیچ جسم سنگین نوک تیز با بدنه آن برخورد نکند.

حتما پیش از آنکه اقدام به نصب مخزن آب نمایید، از میزان چگالی این مخازن اطمینان حاصل نمایید. می توانید برای این کار از کارشناسان مخزن طبرستان کمک بگیرید. این نکته را در نظر داشته باشید که در زمان نصب مخزن به هیچ عنوان از جرثقیل یا لیفتراک استفاده نکنید. شما می توانید از روش های بارگیری و تخلیه دیگری برای این کار استفاده کنید.

در نهایت نیز باید به این نکته اشاره کنیم که اگر در زمان نصب مخزن آب برخی از این مخازن با تغییر شکل مواجه می شوند، این مسئله امری عادی و طبیعی است. اما اگر میزان تغییر شکل مخزن زیاد باشد، احتمالا ایرادی وجود دارد. در صورت بروز چنین مشکلی بهتر آن است که با خدمات پس از فروش فروشگاه تماس برقرار نمایید.

می توان در بیشتر موارد این مشکل را برطرف نموده و از بروز هرگونه مشکل دیگری در محل نصب مخزن آب جلوگیری نمود.

تولید مخازن آب

عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت مخزن آب

قیمت مخزن آب همیشه مسئله ای است که باید پیش از اقدام به خرید و نصب مخزن آب آن را در نظر بگیرید. همانطور که بیان نمودیم مخازن آب دارای تنوع بسیار بالایی هستند. هر یک از این مخازن بسته به ظرفیتی که دارند، در محلی خاص استفاده می شوند. از این رو قیمت آنها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

برای آنکه در مورد میزان قیمت مخازن آب و کاربرد هر یک از آنها اطلاعات کسب کنید، کافیست با کارشناسان معتبر نمایندگی های اصلی و معتبر فروش مخازن آب، ارتباط برقرار نمایید. می توانید با دریافت مشاوره مناسب، بهترین مخزن آب را انتخاب نموده و اقدام به خرید آن نمایید. البته معمولا قیمت مخازن آب کم بوده و می توان به راحتی اقدام به خرید آن از فروشگاه های معتبر نمود. با این حال بهتر است پیش از خرید از قیمت مخازن آب اطلاع کسب کنید.

بهترین فروشگاه برای خرید مخزن آب

فروشگاه های بسیاری در زمینه خرید و فروش مخازن آب فعالیت می کنند. اما افرادی که به انتخاب یک مخزن خوب و باکیفیت اهمیت می دهند، معمولا به سراغ نمایندگی معتبر می روند. نمایندگی اصلی شرکت تولید مخازن آب، با نام مخزن طبرستان، بهترین و باکیفیت ترین مخازن آّ را در اختیار خریداران قرار می دهد.

برای خرید مخزن آب دیگر نیازی به صرف زمان طولانی برای یافتن یک نمایندگی معتبر نخواهد بود. می توانید با مراجعه به سایت فروش مخزن طبرستان، اقدام به خرید بهترین مدل مخزن آب نمایید. برای نصب مخزن آب نیز می توانید از کارشناسان مخزن طبرستان کمک دریافت کنید. در این فروشگاه شما با تنوع بالایی از مخازن آب همچون مخازن سپتیک، مخازن سمپاشی، مخازن انبساط، مخازن کلر زنی و محصولات دیگر نیز مواجه خواهید شد.

می توانید بسته به نیاز خود اقدام به خرید یکی از این محصولات نموده و از آن در ساختمان مسکونی و تجاری خود استفاده نمایید.

 

منبع: مجتمع پلاستیک طبرستان

Rate this post