مقالات

فرایند تولید صنعت قالبگیری دورانی

مخزن طبرستان | مخزن آب طبرستان | مخزن آب

فرآیند قالبگیری دورانی یکی از فرآیندهای شکل دهی پلاستیک هاست که در دمای بالا ، فشار پایین و به صورت قالب باز جهت تولید قطعات توخالی، یکپارچه و بدون تنش های پسماند به کار می رود. در این فرایند با حداقل هزینه، اشکال بسیار پیچیده با کمترین میزان ضایعات تولید می شوند. قالب گیری چرخشی در فشار اتمسفر انجام می شود و به جای استفاده از ذوب کردن و تزریق مواد به داخل قالب، مواد در داخل قالب ذوب می شوند. در این فرآیند برای انتقال حرارت مناسب در قالب معمولاً از ماده قالب گیری شونده پودری استفاده می گردد.
عوامل تأثیر گذار در این فرآیند عبارت هستند از : دما، زمان قالب گیری، روش و سرعت سردکردن، سرعت چرخش قالب و نسبت سرعت محورهای چرخش.

این فرآیند از چهار مرحله تشکیل شده است :

الف) پر کردن قالب (charging)
در این مرحله قالب که به شکل محصول نهایی طراحی شده است باز می شود و مقدار معینی از ماده پلیمری مورد نظر به صورت پودر یا مایع در نیمه پایینی قالب ریخته می شود

ب) حرارت دهی (Heating)
پس از بسته شدن قالب ماشین شروع به کار می کند و قالب حول دو محور عمود برهم در داخل کوره می چرخد. انتقال حرارت در داخل کوره موجب می شود تا پودر به دمای ذوب رسیده، شروع به ذوب شدن کند و سطح داخلی قالب را به شکل یکنواختی پوشش دهد.

ج) سرد کردن (Cooling)
در این مرحله قالب در حال چرخش وارد ایستگاه خنک کننده می شود. با سرد شدن قالب به وسیله جریان هوا یا پاشش آب، پلیمر درون آن نیز سرد می شود و قطعه نهایی شکل می گیرد.

د) تخلیه محصول (Demolding)
در این مرحله ماشین از حرکت می ایستد و قطعه نهایی با باز کردن نیمه قالب از درون آن خارج می شود.

مخزن آب پلی اتیلن

مخزن آب پلاستیکی – مخزن پلیمری – مخزن پلی اتیلن – مخزن طبرستان – مخزن آب

مجتمع پلاستیک طبرستان نمایندگی تهران   کد ۳۰۹۹ و کد ۳۴۱۵

نماینده فروش مخازن پلی اتیلن

آدرس: اتوبان ازادگان غرب به شرق بعد از پل چهار دانگه ۲۰۰ متر بعد از ورودی مرتضی گرد

شماره تماس:  ۰۲۱۵۵۱۹۳۰۷۳ – ۰۲۱۵۵۱۹۲۸۱۳

واحد فروش: ۰۹۱۲۲۱۴۵۱۰۶ فتاحی

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *