وبلاگ

مخزن آب پلاستیکی طبرستان

بهترین مخزن آب کدام است؟

در بین انواع مخزن بهترین مخزن برای ذخیره آب کدام است؟

اگر به دنبال بهترین مخزن آب برای ذخیره سازی و نگهداری آب هستید این مقاله میتواند به شما کمک کند. مخزن های ذخیره سازی آب عمدتا بر اساس مواد سازنده به سه دسته مخزن فلزی ( گالوانیزه سرد، گالوانیزه گرم، استیل، آهن سیاه، فولادی)، کامپوزیتی و پلاستیکی تقسیم می شوند. هر کدام از این سه دسته کاربردهای خاص خود را دارند مثلا مخزن آب استیل برای نگهداری آب بسیار بهداشتی و دارای طول عمر و مقاومت مکانیکی بسیار بالا است اما مقاومت شیمیایی مخازن فلزی در مقابل قلیایی و اسیدی بودن آب و یا وجود نمک های فلزی درون آب کم است.

مخازن کامپوزیتی به دلیل امکان اجرا در محل و مقاومت شیمیایی بالا نیز گاها برای نگهداری آب شور کاربرد دارند. مخزن پلی اتیلن برای نگهداری آب از لحاظ بهداشتی بودن و کیفیت نگهداری آب قابل رقابت با مخازن استیل و مقاومت شیمیایی آن ها بهتر از کامپوزیت ها می باشد اما برای نگهداری آب با دمای بالا قابل استفاده نمی باشند. به همین دلیل با تعیین نوع آب و محل نگهداری می تون بهترین مخزن آب برای ذخیره سازی و نگهداری آب در بین انواع مخزن را تعیین کرد. البته در بسیاری از موارد این قیمت تمام شده است که حرف اول را در انتخاب بهترین نوع مخزن آب می زند.

بهترین مخزن پلی اتیلن برای نگهداری آب شرب کدام است؟

امروزه مخازن بسیار متنوعی از جنس پلی اتلین برای نگهداری آب و سایر محصولات ارائه می گردد. برای انتخاب بهترین مخزن آب پلی اتیلن نگهداری آب شرب باید حتما باید توجه داشت که پلی اتیلن در ضخامت کم در برابر نور آفتاب ضعف نشان می دهد. بنابراین اگر مخزن پلی اتیلن قرار است در شرایط باز مورد استفاده قرار گیرد حتما باید پوشش رویین آن رنگی باشد. همچنین برای آب شرب باید توجه شود که پلی اتیلن کاملا نو و داری سطح بدون خراش باشد. ضخامت بیشتر مخزن پلی اتیلن ضمن اینکه باعث طول عمر بیشتر مخزن آب شرب می شد از رشد جلبک ها نیز جلوگیری می کند.

مخازن پلی اتیلن آماده تا حجم 5 متر مکعب ( 5000 لیتر) به طور عمده در بازار به فروش می رسد اما برای مصارف صنعتی و ساختمانی بزرگ که نیاز به نگهداری حجم بسیار بیشتری از آب است مخازن پلی اتیلن مکعبی به صورت سفارشی در محل ساخته می شود که ضمن داشتن ضخامت بیشتر فشردگی و دانستیه بیشتری در متر مربع نیز دارد. این نوع مخازن بزرگ که از ورق های پلی اتیلن بسیار با کیفیت ویژه نگهداری آب شرب ساخته می شوند بهترین مخزن پلی اتیلنی برای نگهداری آب شرب است.

منبع: مجتمع پلاستیک طبرستان

4.8/5 - (40 امتیاز)